reklama

Všade samá Amerika...

Sedím si len tak v "Mekáčí", sŕkam kolu a v tom mi zapípa moje Blackberry. Nič výnimočné. Nestalo sa mi to po prvykrát. Dnes to však bolo iné ako hocikedy predtým. Zrazu som si to z ničoho nič uvedomil...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Celý môj (a určite nielen môj) život je závislý od Ameriky. McDonald's je predsa jedným zo štátnych symbolov USA a hamburger, ktorým sa práve napchávam je ich národným jedlom. To Blackberry, ktoré zvieram v rukách je rovnako americké ako tá kola, ktorá mi veselo ničí zubnú sklovinu. Dokonca aj "Najky" ktoré mám obuté sú americké. No dobre, nič z toho síce Ameriku nikdy nevidelo ani z diaľky, ale všetko sú to ich produkty. Chvíľu som rozmýšľal, či je to všetko len náhoda, alebo je to naozaj tak, že všetko, čo dnešná mládež tak obľubuje je americké.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Pustil som to z hlavy a dojedol som. Reklamy vravia, že po každom jedle klesá v ústach Ph a treba si dať žuvačku. Tak som si z vrecka vytiahol Orbitky a jednu si vložil do úst. Hneď ako som to urobil, zarazil som sa. Veď predsa aj Orbitky sú americké. To už nemôže byť náhoda. Začal som si viac všímať okolie, rozmýšlať, či len ja som poznačený touto veľmocou, alebo je takých ako ja viac. V trafike, na ktorú som narazil cestou bola reklama na Lucky Strike, jednu z najsilnejších svetových cigaretových značiek. Samozrejme, Lucky Strike sú americké...


Spravil som si menší výskum a zistil som, že najpredávanejšie na našom trhu sú cigarety Golden Gate, ktoré síce ku podivu vyrábajú Nemci, no na obale sa pyšne týči most Golden Gate, ktorý sa nachádza v San Franciscu. No a to sa nachádza kde inde ako v Amerike. Samozrejme som túto informáciu našiel na Googli a ten je takisto americký.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Dorazil som do rádia. Hrala Beyoncé (americká speváčka). Prvé, čo som spravil bolo, že som si zapol Facebook, ktorý, ako inak, vymysleli v Amerike. V zozname noviniek v hitparáde s rýdzo slovenským názvom Maxim Chart figuroval Američan Snoop Dog, Američanka Katty Perry, Američan Kanye West a napokon Slovák Rytmus, ktorý svoje klipy nakrúca v New Yorku a Las Vegas, s obľubou sa vyváža na americkom Rolls Royce a momentálne robí porotcu v Superstar, ktorá sa pôvodne volala American Idol. Mimochodom, jeho novinka nesie nie veľmi slovenský názov Technotronic Flow. Rebríčku, ktorý svojimi hlasmi vytvorili poslucháči kraľuje Američanka Lady Gaga pred Američankou Pink no a v tesnom závese za nimi je Barbadosanka Rihanna, ktorá už niekoľko rokov žije v Amerike... Informácie o novinkách si zvyčajne hľadám na americkej Wikipedii no a inak tomu nebolo ani dnes. Samozrejme si občas pomôžem aj použitím amerického Googlu...

SkryťVypnúť reklamu
reklama


To všetko už jednoducho nemôže byť náhoda, pomyslel som si. Vážne to vyzerá tak, akoby sme žili v Amerike a nie na našom krásnom Slovensku. Nuž, ale čo s tým? Prestať použivať niektoré zo spomenutých vecí by spôsobilo pre každého z nás nepredstaviteľné problémy. Veď si len skúste predstaviť, že by ste zrazu nepoužívali Google, že by ste si nemohli chatovať s priateľmi na Facebooku alebo si prezerať videá na Youtube. Nehrať v rádiu americkú hudbu by znamenalo líšiť sa od mainstreamových rádií a mohli by sme skončiť ako Hey alebo Viva, ktoré majú existenčné problémy...


No a aby toho nebolo málo, väčšina mojich vrstovníkov obľubuje seriály ako Priatelia, Dva a pol chlapa, How I met your mother... Mnoho z nich má Iphone, MacBook, nosí NIke, počúva hip - hop, tankuje na Shellke, fajči Marlborky, alebo si dáva na pizzu kečup... A viete odkiaľ to všetko majú? No predsa z Ameriky :)

Martin Petro

Martin Petro

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Obyčajný mladý chlapec so štipkou talentu, odvahy a sebavedomia, kopou snov a želaní. Momentálne študent FMK UCM, moderátor a hudobný dramaturg v rádiu MAX a flákač na pohľadanie Zoznam autorových rubrík:  textySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu